Szkoła Podstawowa im. Powstańców Styczniowych w Klonowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej www.klonowo-szkola.pl.
Data publikacji strony internetowej: 8 września 2022 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 12 lutego 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Filmy nie mają napisów dla osób niesłyszących i Głuchych.
Alternatywa w postaci tekstu (nie wszystkie pliki graficzne posiadają alternatywny tekst).
Kontrast dla treści niebędących tekstem (nie wszystkie pliki graficzne posiadają kontrast).
Dokumenty mogą być zapisane w PDF lub w postaci skanów z uwagi na charakter informacji jaki jest niezbędny do opublikowania informacji.
Treści nieobjęte przepisami
Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Nadmierne koszty
Zapewnienie dostępności elementów wymienionych powyżej oznacza bardzo wysokie koszty, które oceniliśmy jako nadmierne obciążenie opisane w ustawie o dostępności cyfrowej. Pracujemy nad stopniowym usuwaniem barier.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 8 września 2022 r.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 11 lutego 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Skróty klawiszowe
Oprócz standardowych skrótów klawiszowych dodaliśmy szybkie przejścia do głównych elementów strony za pomocą przycisku „TAB”.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Sylwester Poczwardowski - mejlowo poczwardowskisylwester@klonowo-szkola.pl lub telefonicznie 542801992, 534413247.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do naszej placówki:
Osoba kontaktowa: Barbara Walaszczyk
Adres placówki: Klonowo 62 87-645 Zbójno
E-mail: dyrektor@klonowo-szkola.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzą 3 wejścia:
Główne - wejście znajdujące się od frontu szkoły. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Nie stwarza barier architektonicznych. Drzwi jednoskrzydłowe, otwieranie ręcznie.
Wejście boczne – drzwi jednoskrzydłowe – otwierane ręcznie na zewnątrz. Wejście dostępne w godzinach pracy szkoły.
Wejście od strony sali gimnastycznej - drzwi jednoskrzydłowe, dostępne w godzinach pracy szkoły lub sali gimnastycznej.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
W szkole istnieją 2 kondygnacje: parterowa z korytarzem, szatniami, świetlicą i stołówką, oraz piętro, na które prowadzą schody dwuetapowe. W szkole nie ma windy.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych
Szkoła nie dysponuje pochylniami, platformami, pętlami komunikacyjnymi itp.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Szkoła posiada parking - wjazd od strony głównej ulicy. Parking jest dostępny w godzinach pracy szkoły lub sali gimnastycznej. Od parkingu do wejścia nie ma barier architektonicznych, jednak nie ma oznakowanego miejsca parkingowego dla osoby niepełnosprawnej.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Brak możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego.